středa 3. března 2021

Na Radostovický kopec

Vešlo v platnost další zpřísnění možností pohybu jen v katastru obce, a tak jsme se rozhodli vyšlápnout si do okolí Světlé na kopce označené v mapě kótou a jménem

Vycházíme po modré turistické značce kolem zámeckého parku, ale máme obavy v jakém stavu bude po zimě polní cesta do Závidkovic. Kupodivu není moc rozblácená, uvidíme, jak to bude vypadat v lese. Než se do něj dostaneme, čeká nás asi půl druhého kilometru po asfaltu k hájovně Horní lesy.

Hned na okraji lesa vidíme, že budeme muset improvizovat. Široká lesní cesta, po které vede modrá značka na Lipnici, je rozbrázděná těžkou lesní technikou tak, že jít po ní nepřipadá v úvahu. Takřka souběžně s ní však vede jiná cesta, k těžbě kůrovcového dřeva zatím nevyužívaná. Po ní mírně stoupáme do míst, kde ji kolmo kříží jiná lesní cesta, po níž se dostaneme k zavržené modré značce. Přetínáme ji a pokračujeme do kopce kolem Michalíčkova lomu ke stále ještě zamrzlému lomu Pětka:
Na vrchol Radostovického kopce, jehož výška je snadno zapamatovatelných 567 metrů, je to už kousek. Patník ani vrcholovou tyč jsme nenašli, zato je tu pěkný balvan:
Poměrně prudce sestupujeme lesní cestou dolů a pohled zpátky je tristní:
Alespoň trochu radosti nám udělá objev dalšího zajímavého balvanu nedaleko cesty:
Dostáváme se na širokou žlutě značenou cestu, která přichází od rozcestí Pod Lipnicí a přivádí nás do Radostovic. Procházíme kolem malého rybníčku...
... na úzkou asfaltku spojující Dolní Město s Lipničkou a zatímco žlutá značka vede přes Malý Mlýnek ke kukuřičnému mlýnu u zastávky ČD Mrzkovice, my pokračujeme do Lipničky a už za tmy po silnici do Světlé.