pátek 26. června 2015

Toulky po horách po jednadvacáté

Opět jsem se přihlásil na Toulky po horách, letos se konají ve Slovenském krasu, který je pro mě bílým místem na mapě. Akce, kterou jsem poprvé absolvoval v roce 1996 ve Velké Fatře, mě tak oslovila, že až na pár výjimek se jí účastním dodnes.

A to mě přimělo udělat si malou inventuru. Toulky po horách původně pořádal jistý Vašek Kraml z Dobříše a pár pamětníků o tom s jistou dávkou nostalgie dodnes mluví. Chodili „na těžko“ s batohem na zádech a každou noc spali jinde. Pomyslnou pořadatelskou štafetu po letech převzali Pepa Krejsa s Ivanou Vidimovou a už dvacet let pokračují v „mapování“ slovenských pohoří.
Jak jsem už uvedl, moje první Toulky vedly Velkou Fatrou a mám z nich vzpomínku, kterou jsem tak často vyprávěl, až se stala legendou. Když jsem v Liptovském Mikuláši dorazil na internát firmy Maytex, kde bylo zajištěno ubytování, způsobil můj příchod takový poprask mezi pořadateli, že jsem nevěděl, která bije. Smáli se, plácali se do stehen a snad se někteří i za břicho popadali. Ukázalo se, že v přihlášce, kterou jsem vyplňoval na psacím stroji, jsem u roku narození přehodil díky svému bleskovému prstokladu dvě poslední číslice a Honza Zajíček (*1926) se vztekal, že tentokrát nebude nejstarším účastníkem! Neuvědomil si, že se osobně známe a že to tedy s tím rokem narození nějak nehraje (ledaže by se na Toulky přihlásil můj táta).
Toulky po horách se konají vždy na začátku července, přičemž se využívá dvou státních svátků. Pořadatelé věnují nevšední péči přípravě a výběru tras, objednávce smluvního autobusu, který nás v některých dnech odváží na místa startu, a také zajištění ubytování a stravování (dříve část účastníků využívala možnosti spaní na podlaze a vlastního stravování). Parta, která se léty vykrystalizovala a s menšími obměnami se schází dodnes, je skvělá a o legraci není nouze. Každý účastník obdrží v rámci startovného tričko se stylizovanou mapkou a textilní nášivku s vrcholem či stavbou charakterizující příslušný ročník Toulek. Uvádím ty, jichž jsem se zúčastnil:
Velká Fatra
Vysoké Tatry
Wettersteingebirge


























Následující článek Toulky po horách 2015 (I)

Žádné komentáře:

Okomentovat