úterý 27. července 2021

Co jsem také přečetl_____Zrcadlový muž

Lars Kepler je pseudonym, za nímž se skrývá manželská dvojice Alexandra Coelho (*1966) a Alexander Ahndoril (*1967). Spegelmannen, česky Zrcadlový muž, je osmá kniha z jejich bestsellerové série krimirománů s hlavní postavou komisaře Joona Linny

Šestnáctiletá Jenny zmizí cestou ze školy. O pět let později se její tělo objeví na hřišti v centru Stockholmu. Pachatel dívku oběsil obzvlášť krutým způsobem – na ocelovém laně ji vytáhl na dětskou prolézačku. Kdo může něco takového udělat? Joona Linna se s vervou pouští do vyšetřování. Tuší, že Jenny nemusí být jediná.
Díky bezpečnostním kamerám se policejnímu komisaři Joony Linnovi podaří najít očitého svědka, jenže se ukáže, že jde o psychicky nemocného muže Martina Nordströma. Z toho, co viděl, si vůbec nic nepamatuje. Joona se proto spojí s hypnotizérem Erikem Mariou Barkem. Pomůže mu odhalit pravdu?
Musím říct, že ze začátku jsem byl v rozpacích a vlastně jsem nevěděl, zda mám knihu dočíst, či ne-li. Při postupném rozplétání případu se napětí stupňovalo, ale chvilkami mi to přišlo jako slátanina... Nějaký ten únos, trocha sexu, pár dýmek opia, několik elektrošoků, manželka Pamela a přítel na telefonu Dennis, baba Jaga, sem tam sekyrou do hlavy, nebo nožem do břicha – a druhý den už komisař zase supermanem atd. Rozuzlení absurdní, těžko uvěřitelné.

Žádné komentáře:

Okomentovat