Skončila rekonstrukce úseku trati Posázavského pacifiku mezi Světlou a Ledčí nad Sázavou. Výluka trvala od 1. července do 14. listopadu, tedy 137 dní.
Na trati probíhalo několik akcí současně. Ve Světlé nad Sázavou byl na kilometru 47,4 rozebrán železniční svršek až na klenbu mostu, který vede přes cestu a říčku Sázavku a cestu, která vede po jejím levém břehu do místa, kde se říkalo Na Sahaře.
Práce prováděla brněnská firma FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby, a. s. Pracovalo se také na opravách železničních přejezdů, dřevěné pražce se vyměňovaly za betonové a pokládala se bezstyková kolej, která umožní větší komfort cestování včetně odstranění typického „drncání“ kol na dilatačních spárách. Tyto práce prováděla firma Chládek a Tintěra.
Největší akcí byla demolice starého železničního viaduktu a stavba nového v Ledči nad Sázavou. Původní viadukt Posázavského pacifiku nad silnicí druhé třídy č. 150 směrem na Světlou po léta představoval významnou překážku výškovou (4,05 m) i směrovou, neboť silnice pod ním je do zatáčky. Nosná konstrukce i spodní stavba byly ve špatném technickém stavu, konstrukce byla zkorodovaná a spodní stavba popraskaná a poznamenaná průsaky vody.
Žádné komentáře:
Okomentovat