Legendární italský automobilový návrhář, který se proslavil návrhy vozů pro přední italské automobilky Ferrari, Maserati a Fiat, ale také pro Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Do jeho portfolia patří například Ferrari F40, Ferrari Testarossa, Fiat 124 Spider, Fiat Dino, Maserati GranTurismo nebo Alfa Romeo 164.
Narodil se 8. září 1926 v Turíně a zemřel v noci 2. července 2012 ve svém domě tamtéž.
Firmu Carrozzeria Pinin Farina (později Pininfarina) založil v roce 1930 jeho otec Battista Farina. Do jejího názvu dal svou přezdívku Pinin (= nejmenší bratr), kterou získal coby desáté narozené dítě z jedenácti. O 31 let později si své příjmení nechal změnit speciálním prezidentským dekretem. Sergio v roce 1950 dokončil studium průmyslového designu na turínském polytechnickém institutu. Do rodinného podniku vstoupil oficiálně až v roce 1959, svému otci ale pomáhal již dříve. Od roku 1961 se podílel na řízení firmy velmi intenzívně a ve 2. polovině 60. let, po smrti otce, se stal jejím prezidentem. Profil firmy se pod jeho vedením značně proměnil, původní limitovaná výroba pro exkluzivní zákazníky ustoupila produkci pro širší trh, a tak zatímco v 50. letech vyráběla firma pouhých 500 vozů ročně, pod Sergiovým vedením se její výrobní kapacity postupně zvýšily až na 53 tisíc, roční obrat vzrostl téměř stokrát a původních 560 zaměstnanců se rozrostlo na tři tisíce. V roce 1972 byla zahájena činnost aerodynamického tunelu pro měření modelů a prototypů ve skutečné velikosti, prvního svého druhu nejen v Itálii, ale na celém světě.
Od roku 2008 je předsedou společnosti jeho syn Paolo Pininfarina a návrhářské aktivity firmy se postupně rozšířily i do jiných oblastí, jako jsou architektonické realizace, design nábytku či nádobí. Znalci vědí, že u nás zanechala firma Pinifarina stopu ve formě třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila.
Žádné komentáře:
Okomentovat