úterý 17. září 2024

Rozmanité krásy Světelska

Výstava fotografií mykologa Jaroslava Kadlece v Galerii Na Půdě

Ve svém „mykoživotopise“ uvádíNa houby chodím už od dětství, kdy mě učil sbírat běžné druhy hub můj otec. Od roku 2020 se věnuji mykologii a hlavně mapování druhů hub rostoucích v okolí Světlé nad Sázavou. Podařilo se mi zde najít už přes 640 druhů hub. Mezi nimi i desítky druhů vzácných či ohrožených. Přátelé mykologové mě inspirovali k tomu, že houby se nemusí jen sbírat, ale i fotografovat. V dubnu 2022 jsem si pořídil techniku a začal houby fotit. Díky tomu vznikly obrazy, kalendáře a jiné dárkové a reklamní předměty. Fotografie posílám i do různých soutěží, často na Facebook nebo do soutěží ČMS. Fotografuji i další témata jako je hmyz, portréty, příroda, svatby a makrofotografii. Věnuji se i focení přírody, zvířat a výtvarné fotografii. Dalším počinem bylo založení facebookové skupiny Houbaři Světelska, kterou společně s mou ženou spravujeme. Zde se dozvíte o aktuálním růstu hub, jednotlivých mykologických akcích a přednáškách, které pořádám já nebo jsou v okolí.“
Vernisáž, která se konala v úterý 17. září, byla vskutku komorní záležitostí autora fotografií, jeho ženy a návštěvníků, kteří se dali spočítat na prstech obou rukou. Poněkud tristní pohled...
 
Autor se u některách snímků pozastavil a přidal pár podrobností o tom, jak vznikly. Například ledňáček mezi větvemi, vosy peroucí se o potravu, který vznikl při rybaření, atd. Vysvětlil také, že snímek Vážka v „zrcadle“ je ve skutečnosti montáž dvou fotografií pořízených v jiném světle:

Žádné komentáře:

Okomentovat