neděle 24. července 2022

Silvretta a Verwallské Alpy (IV)

(předchozí článek Silvretta a Verwallské Alpy III
Turistika na pomezí Rakouska a Švýcarska

Náš pobyt v hotelu Alpenfrieden je u konce, ráno balíme a stěhujeme zavazadla do dvou vyhrazených pokojů, odkud si je po návratu z túry vyzvedneme a také budeme mít možnost se vysprchovat a převléct.
Pěšky sestupujeme k dolní stanici kabinové lanovky Diasbahn (1175 m) a během devíti minut překonáváme vzdálenost 1488 metrů do horní stanice ve výšce 1830 m. Přesedáme na sedačkovou lanovku Alblittbahn,...
... během sedmi minut se dostáváme do výšky 2280 metrů a vydáváme se po stezce Kieler Weg (512) směrem na západ.
Mírně klesáme do údolí potoka Steterbach a pak už víceméně po vrstevnici s mírnými houpáčky nahoru a dolů míříme k chatě Niederelbehütte. Po překročení potoka Sessladbach přichází závěrečné stoupání cik-cak pěšinou kolem vodopádu:
Chata Niederelbehütte
(2310 m) se nachází v horní části údolí Sessladtal u dvou horských ples, z nichž to větší se jmenuje Sesssee. Vlastní ji německý alpský klub Hamburg und Niederelbe. Letos je otevřena od 18. června do 2. října. Byla vybudována v letech 1930 až 1931, počátkem 60. let byla postavena materiálová lanovka pro usnadnění přepravy zboží. V letech 1966 a 1967 byla vybudována elektrárna, rozšířena jídelna, instalováno ústřední topení a rozvod studené a teplé vody, v roce 2001 byla renovována střecha a některá okna.
Na chatě se nezdržujeme a hned stoupáme na nedaleký vyhlídkový vrchol
Kappler Kopf (2404 m). Od chaty to vypadalo na pěkný trhák, ale ve skutečnosti jde o celkem pohodové stoupání:
U kříže se musím obrnit trpělivostí, neboť se samozřejmě tvoří fronta na pořízení vrcholové fotky:
Stejnou cestou se vracíme k chatě,...
... kde máme dostatek času na posezení a občerstvení před návratem do Kapplu. Zpáteční cestu volíme zčásti opět po Kieler Weg, i když byla možnost klesat po širší šotolinové cestě k lanovce Diasbahn, nebo dokonce sestoupit až dolů do Kapplu.
Po loukách pozvolně klesající horský chodníček se v lese stává prudším, ale to už před sebou vidíme budovy lanovek, restaurace a také DiasAlpe Kapelle:
Už z dálky byla slyšet muzika, a tak jsme zvědaví, co je to tady za mumraj. Erlebnispark neboli Dobrodružný park – množství stánků, především s jídlem a pitím, všude plno lidí. Usedáme na terase, vychutnáváme si espresso a relaxujeme. Na závěr se jdeme podívat k nádrži Speicharteich...
... a pak už sjíždíme lanovkou do Kapplu a linkovým autobusem odjíždíme do centra. Celkem máme za sebou 5 hod., ↑600 m a ↓600: