Její název „S (p)ohledem na malíře“ má návštěvníkovi napovědět, že jde o pohled na obraz současně s ohledem na dílo
Jedná se o práce neuvěřitelného počtu 150 žáků Základní umělecké školy Světlá nad Sázavou, a to současných a v několika případech i minulých (proto se zdráhám napsat dětí, neboť věkové rozpětí činí 5 až 19 let). Mladí výtvarníci se zabývali díly nejen malířů, ale i sochařů a architektů. Pod vedením učitelky Ivany Těsnohlídkové svoje dojmy z obrazu či sochy výtvarně parafrázovali, nebo do výtvarné parafráze vnášeli vlastní představy.
|
Vlevo a vpravo parafráze obrazů Giorgie Chirica, uprostřed Paula Cézanna |
Jen namátkou jmenuji parafráze obrazů Paula Cézanna (1839–1906), francouzského malíře nazývaného Otec moderního umění, řecko-italského malíře a grafika Giorgia Chirica (1888–1978), hlavního představitele tzv. metafyzické malby, francouzského malíře, sochaře a grafika Henriho Matisse (1869–1954), hlavní postavy uměleckého směru zvaného fauvismus, a anglického sochaře a kreslíře Henryho Moora (1998–1986), známého především svými velkými figurálními plastikami umístěnými ve veřejném prostoru.
|
Semínka inspiroval pohled do mikroskopu |
Žádné komentáře:
Okomentovat