pondělí 4. června 2018

Sklárny ve Světlé jsou na prodej!

Server Aktuálně.cz přinesl čerstvou zpávu

Majitel sklárny Cerva zatím pro svůj podnik nemá kupce. Je podle něj stěžejní, aby se výroba ze Světlé nad Sázavou nepřesunula.
Světlá nad Sázavou - Podnikatel Lubor Cerva oznámil záměr prodat sklárny Crystalite Bohemia ve Světlé nad Sázavou, jejichž je jediným vlastníkem. Pracuje v nich přes 800 lidí. Konkrétního zájemce zatím nemá, prodej je v samotném počátku, uvedl dnes podnikatel.
Stěžejní je podle něj zachovat ve světelské sklárně výrobu i po změně vlastníka. Svou druhou sklárnu v Květné si Cerva hodlá nechat. Loňský obrat obou skláren v součtu převýšil 1,2 miliardy korun.
„Po téměř deseti letech vnímám, že svoji vizi, s níž jsem provoz ve sklárně obnovoval, jsem již naplnil,“ uvedl Cerva k záměru prodeje. Zkrachovalý světelský závod Sklo Bohemia Cerva koupil v roce 2009. Strojní výrobu skla v něm obnovil na podzim stejného roku. Sklárny nyní fungují pod názvem Crystalite Bohemia.
Majitel předpokládá, že bude trvat minimálně rok, než dojde k uzavření prodeje světelské sklárny. Její očekávanou cenu ani to, jaké konkrétní obchodní partnery hodlá s nabídkou oslovit, nyní neupřesnil. Chystaná transakce nebude mít podle Cervy přímý ani nepřímý vliv na současné fungování výroby a na zaměstnanost v obou sklárnách, které dohromady zaměstnávají přes 1000 lidí.
Do společnosti Crystalite Bohemia, s. r .o., podnikatele Cervy patří sklárny ve Světlé i v Květné. Světelské sklárny se zaměřují na linkovou výrobu nápojového a dekoračního skla, zatímco sklárna v Květné na Uherskohradišťsku se věnuje ruční výrobě skla a dekoraci výrobků z obou závodů.
Sklo vyváží Crystalite do více než 80 zemí světa. Sklárna v Květné, kterou si nynější majitel nechá, zahájila výrobu v roce 1794 a je jednou z nejdéle fungujících skláren v zemi.
Světelské sklárny Sklo Bohemia s 1100 zaměstnanci byly součástí zadlužené sklářské skupiny Bohemia Crystalex Trading (BCT). Výroba v nich skončila v září 2008 a na majetek byl později prohlášen konkurz. Světelský závod koupila firma podnikatele Cervy. Produkce postupně stoupala. Minulý rok vzrostl celé firmě Crystalite Bohemia obrat v meziročním porovnání zhruba o 190 milionů a převýšil 1,26 miliardy korun.

Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/podnikatel-cerva-chce-prodat-sklarny-crystalite-ve-svetle-dr/r~02171eca67c511e88f77ac1f6b220ee8/?redirected=1530173353
Na jaře se začalo se stavbou přemostění silnice
Chtěl jsem vědět, kdy a proč se Lubor Červa změnil v Lubora Cervu? Hledal jsem na internetu a našel článek z 1. dubna 2016. Tady je z něj úryvek:

Zajímá mě, proč jste si odstranil háček ve vašem příjmení? Dříve jste byl Červa, dnes už výhradně Cerva. 
Přesná odpověď neexistuje. S háčkem jsem žil spokojeně celý život, ale otec, jakožto aktivní důchodce, začal sestavovat náš rodokmen a zjistil, že původně jsme Cervové. Domníval se, že to ukazuje na italský původ. Ten se nepotvrdil, otec se dopátral, že pocházíme z obce Barvínek ze severu Čech. A aniž bych to chtěl, tlačil mě, abych to na úřadě změnil. Jako někdejší vědecký pracovník mě otec vybavil obsáhlým elaborátem. To úřednici asi ohromilo natolik, že za několik týdnů jsem si odnášel občanský průkaz na jméno Cerva. Jediný pozitivní efekt to má snad pro manželku, která se z Lucie Červové stala Lucií Cerva. Což se jí moc líbí. Já jsem své příjmení nikdy moc neřešil.

Já jsem myslel, že jste to udělal kvůli zahraničním zákazníkům, aby se jim to lépe vyslovovalo...
To vůbec. Naopak Červa bylo pro zahraniční partnery překvapivě dobře vyslovitelné, zvláště pro Číňany. Naopak Cerva je pro mnohé Kerva. Takže z tohoto pohledu to nebyla zrovna promyšlená akce.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-luborem-cervou-crystalite-bohemia-fo6- /ekonomika.aspx?c=A160331_131240_ekonomika_chrs

Žádné komentáře:

Okomentovat