pondělí 18. února 2019

Skála Kočičí zámek

Počasí téměř jarní, ale především radost z toho, že jsem konečně vyluštil kešku-mysterku, to byly dvě hlavní příčiny dnešního krátkého výletu

Souřadnice kešky zašifroval její owner do obrázku a vyluštit je nebylo pro mě nic jednoduchého. Ba naopak, přiznám se, že při osobním setkání v rámci loňského Silvetsrovského eventu (o němž se na tomto blogu dočtete zde), jsem ownera požádal o malou nápovědu. Ta byla ovšem tak šalamounská, že jsem ani zdaleka neměl vyhráno. Ale nakonec se zadařilo, a tak jsme dnes vyrazili. Bylo už odpoledne, proto jsme na výchozí místo odjeli linkovým autobusem.
Vystupujeme v Leštince, malé vesničce s osmatřiceti obyvateli, která je dnes místní částí Světlé nad Sázavou. Na okraji návsi stojí loni opravená kaplička:
V okolí Leštinky se nachází několik skalních výchozů, a to nad silnicí na Ledeč i pod ní. Na mapovém portálu Mapy.cz lokalita Kočičí zámek není, na portálu Google Mapy je označená jako Kočičí Hrádek. My se samozřejmě necháváme vést GPSkou, do které jsem zadal vyluštěné souřadnice.
Stejnou cestou se vracíme do Leštinky a stoupáme po modře značené Cestě P. Josefa Toufara, která vede z Leštiny do Smrčné. Ovšem my po ní půjdeme v opačném směru a jen asi půl druhého kilometru.
Slunce se schovává za Melechov,...
... a na opačné straně už svítí měsíc:
Na cestě leží zbytky sněhu, v lese je navíc zledovatělý, ale naštěstí vycházíme brzy z lesa ven. Valem se stmívá, a tak myšlenku, že bychom šli kolem Horky do Březinky, opouštíme.
Přes Modlaň a Mrzkovice přicházíme na cyklostezku, která nás přivádí domů.

Žádné komentáře:

Okomentovat