pátek 14. června 2019

Vysvobodili jsme ptáčka

Dokořán otevřeným oknem nám vletěl do kuchyně malý ptáček

Proletěl otevřenými dveřmi do obývacího pokoje a zamotal se do záclony jako do sítě na odlov ptáků. Opatrně a zdlouhavě jsme ho vyprostili... 
... a v dlaních jsem ho vynesl ven. Posadil jsem ho na okenní parapet a protože máme kočku, čekal jsem, až ptáček odletí. Ten se k tomu nijak neměl, seděl na parapetu a já se bál, jestli nemá něco s nožičkou, nebo křidýlkem. Po nějaké době poskočil a přelétl mi na ruku. Chvíli se rozhlížel a teprve pak odletěl. Možná to byl jeho způsob poděkování za to, že jsme ho vysvobodili ze záclony... 
Podle znalců by to mohla být sýkora lužní, případně sýkora babka. Oba druhy jsou si dost podobné a prý je někdy nerozeznají ani ornitologové, jen podle hlasu.

Žádné komentáře:

Okomentovat