pátek 20. listopadu 2015

Kudy na pole?

O rekonstrukci silnice ze Světlé nad Sázavou směrem na Humpolec jsem na tomto blogu psal zde. Je pravda, že jsem nejen chválil, ale i kritizoval. Ale málo, protože jedné věci jsem si nevšiml.

Jen na úseku ze Světlé do Závidkovic je patnáct sjezdů ze silnice na pole. To je sice na můj vkus poněkud přehnané, ale třeba k tomu nějaký důvod je. Proč ovšem jsou dva sjezdy za svodidly, to mi asi nikdo nevysvětlí!
Takže se mohu jen domnívat... Například, že by si projektanti vzali příklad z dálnice D1? Dnes už není žádným tajemstvím, že s úsekem mezi 136. a 139. kilometrem u Měřína počítala Československá lidová armáda jako se záložním letištěm (a počítá s ním i dnešní Armáda České republiky v případě mimořádných událostí). Už v září 1980, kdy stavbaři ještě některé úseky dokončovali, zde při vojenském cvičení zkušebně přistálo třicet vojenských stíhaček MiG-21 a stíhacích bombardérů MiG-23 (a o pět let později se na stejné místo snesly a za hromového dunění opět vzlétly bitevníky SU-25K). Proto tam dělicí pás není travnatý, ale zpevněný s přenosnými betonovými svodidly. 
U Závidkovic jsou klasická svodidla ocelová, asi proto, že tam nebudou přistávat letadla, ale traktory, možná i s hovnocucem...
Celkový pohled, první sjezd na pole je funkční, ale co další dva?


Žádné komentáře:

Okomentovat