pátek 29. května 2015

Výstava obrazů Ivy Malinové

V Galerii Na Půdě ve Světlé nad Sázavou probíhá výstava abstraktních obrazů šestadvacetileté výtvarnice, dcery mého spolužáka z Druhanova.
Pracuje jako projektantka designérka ve firmě, která se zabývá vybavením obchodů. Malování abstraktních obrazů je její největší zálibou, kterou se zabývá od roku 2006. Pětkrát se již zúčastnila tradiční výstavy výtvarníků neprofesionálů Světelska, ale uspořádat vlastní výstavu byl už několik let její sen. Její abstraktní obrazy jsou inspirované přírodou, architekturou či životem. Jak říká, některý obraz namaluje za pár hodin a jiný maluje třeba i několik let a trvá dlouhý čas, než „dozraje“. Používá akrylátové barvy, jež aplikuje buď na plátna, nebo na sololit, který upřednostňuje. Obrazy rámuje do originálních dřevěných rámů, které si nechává vyrobit na zakázku. První obrazy malovala na stará prostěradla natažená na rámečky vyrobené jejím dědou.
„K obrazům, které jsem namalovala,“ říká dále, „mám určitý vztah. Odráží se v nich pocity či zážitky, nebo okamžiky, kdy vznikaly. Je pro mne jednodušší darovat obraz dobrému příteli, než prodat cizímu člověku.“
No, mně určitě žádný neprodá, protože já tomuto druhu umění nerozumím a potenciální kupec ze mně asi nikdy nebude.
Kromě obrazů jsou na výstavě k vidění také drobné šperky, jako náhrdelníky, náušnice či náramky.


1 komentář:

  1. Přesně podobný typ umění mě baví a rád na něj chodím do galerie umění. :) Fandím dnešní době, která dokáže prodat umělce lokálního charakteru a vytvořit z něj "hvězdu" mezi svými fanoušky. Sám jsem už několikrát podpořil mladé umělce a malíře nebo malířky tím, že jsem si od nich koupil menší olej nebo akvarel. :) Věřím tomu, že jednou to bude pěkně zhodnocené. :)

    OdpovědětVymazat