čtvrtek 1. září 2016

Za multikeškou na Žebrákovském kopci

Náhodný pohled do mapy geocachingu prozradil, že v blíkosti Žebrákovského kopce je nová, respektive den stará keška. To, že se ještě žádný „kačer“ nezalogoval, mohlo znamenat buď, že ji ještě nikdo nehledal, nebo že se ještě nedostal k zápisu na internetu.

Každopádně to nebylo tak, že bych všeho nechal a honem vyrazil na kopec. Jednak se mi to časově nehodilo, jednak jsem si říkal, že mezi třemi prvními stejně nebudu, tak není důvod spěchat.
To jsem se ovšem spletl, neboť keška byla založena 24. srpna a teprve 28. srpna první „kačer“ napsal: Tuto keš jsem objevil čistě náhodou, když jsem si aktualizoval nové keše. Překvapilo mě, že 3 dny a žádný log. To je i na otrlé jedince, kteří nelogují hned, docela dost. Stejně jsem měl cestu kolem a tak zajížďka pár km nebyla problém. /.../ Diky za příjemnou ranní procházku a FTF bodik, který, jak se zdá, tu čekal právě na mě.“
Přibyly ještě dva další zápisy, takže pokud kešku najdu, budu čtvrtý. Protože se jedná o multikeš, musím postupně navštívit šest zastávek (v geocachingu zvaných stage) a najít na nich přírodní nebo opracované kameny, do kterých čísi ruka vytesala strohé nápisy připomínající většinou nešťastné události, které postihly zdejší lesy v 1. polovině 20. století. Mohl to být lesní požár, větrná smršť nebo přemnožení smrkového škůdce bekyně mnišky (o mniškových kamenech si můžete přečíst na tomto blogu zde). Druhým typem objektů, jichž se keška může týkat, jsou hraniční kameny neboli mezníky, které v terénu ohraničovaly určité území. Abychom to neměli tak jednoduché, autor kešky záměrně neuvádí, jaké kamenné objekty máme na jednotlivých zastavení hledat.
Vydávám se na cestu přes Horní Březinku a u bývalé benetické hájovny zadávám do GPSky první souřadnice. Postupně se propracovám k poslední stage a z jednotlivých indicií vypočítávám finální souřadnice.
Poklad jsem našel, ale trochu mě trápila nápověda, že je uschován pod objektem s nápisem, který už jsem měl jednou vidět. Dvakrát jsem musel jít kolem dokola a pozorně se dívat, než jsem nápis objevil.
Písmena V. S. znamenají Větrná smršť

Žádné komentáře:

Okomentovat